Wednesday, July 3, 2013

cure acne part 2 traditional punya

assalamualaikum and hi.lama x update blog kan.so today aku nk blog-blog sikit pasal cure jerawat guna cara tradisional gitu.cettt! bukan apa kan sekarang produk kecantikan yang melambak di pasaran macam-macam ada tp bukan boleh bagi guarantee pun kan kat muka korang.dah ler mahall.bagi seorang student yg xbekerja lagi memg la xmampu nk stayy except kalau mak bapak kita nak tanggung kos tu semua.huahahahahaha. okay petua kali ni aku byk research kat internet but then aku cuba apply kat diri aku sendiri la nk tengok kesannya.sapa sapa yang muka duk berjerawat batu nanah bagai ruam segala tok mak nenek tuu u ollss bole lah mencuba.tp kena rajin sikit la.uppss, bukan rajin sikitt tapi banyak okay.haha. ni petua yg aku amal n aku amek kira macam jadi jgk la kat diri aku.


BEDAK SEJUK

bedak sejuk?? apa ngko ingt bedak sejuk dah pupus kee.punya lah bagus bedak sejuk ni.no chemical yg penting.kalo aku, aku tempek pagi n malam.tengahari aku biar je muka aku naked.kalau malam pulak aku tempek before tidow.sbb nya time tidow,lepas je cuci face aku terus tidow tanpa sebarang benda asing di muka aku. Sbb nk prevent clog my pores!


DAUN MENGKUDU

apa jadahnya guna daun mengkudu yg busuk ni kan tempek kat muka. haluuuu! busuk busuk pun, daun ni yg paling mujarab ngko tempek dekat jerawat bagai tu.plus kita boleh rebus daun mengkudu and then tunggu suam suam kuku.lepas tu ngko siram atas face ko tu.bagi rata n gosok gosok sikit skin tu.soft soft jer tau. kalau rajin lagi tempek jela daun mengkudu tu kat muka.seriusly lepas tu rasa segar n gatal gatal muka akan berkurangan insyallah dengan izin Allah lah yer.

Okeh.done for diz entry!selamat mencuba!tak cuba tak tau.hee.
bYE!


No comments:

Post a Comment